Jestem wyłącznym autorem tekstów i zdjęć zamieszczonych na blogu, kopiowanie i rozpowszechnianie dla własnej korzyści bez zgody autora jest niezgodne z prawem.

Obserwatorzy

środa, 22 stycznia 2014

Ja kucharzę (cz.2) - gofry marzeń

Witajcie moi Kochani. 
Dawno, dawno temu, kiedy piekliśmy gofry ciasto zazwyczaj pochodziło z butelki. Nie pamiętam już jaka firma przygotowywała gotową "suchą" mieszankę, do której tylko dodawało się wody lub mleka, natomiast ciasto z ówczesnych przepisów do niczego się nie nadawało:( Co by nie jeść "chemii"  z butelek gofry przestaliśmy robić na długi czas... Aż do dziś! Znalazłam wspaniały przepis na ciasto gofrowe w gazetce reklamowej Biedronki!
źródełko
Dla niedowidzących:) Składniki:
2 szklanki mąki
2 szklanki mleka
2 jaja
6 łyżek oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru (ewentualnie 4)
szczypta soli.

Przygotowanie:(tu także moje modyfikacje)
Żółtka oddzielić od białek. 
Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Mąkę, mleko, żółtka, cukier i olej razem zmiksować na gładką masę.
Do białek dodać szczyptę soli (w osobnym naczyniu) i ubić na sztywno pianę.
Pianę wymieszać drewnianą łyżką z ciastem i voila! 
Ciasto gotowe:)
Gofry przed :)
Piekłam w gofrownicy, zaiste, ale 4-5 minut:)

 Przepis jest bardzo dobry, ciasto rośnie i gofry wychodzą przepyszne. Dla tych co uwielbiają gofry bez dodatków - proponuję poczworzyć (nie wiem czy tak jest poprawnie) ilość cukru (4 łyżeczki zamiast jednej). Tak jak jest - jest idealnie do jedzenia z bitą śmietaną, dżemem lub cukrem pudrem:)
I gofry po:) 










Smacznego:)
SW

4 komentarze:

  1. mniam :) uwielbiam sama robić gofry i mówiąc szczerze chyba mam ten sam przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedyny przepis, z którego dotychczas wyszły mi gofry i ciasto urosło:) Teraz będą gościć u mnie co tydzień :)

      Usuń
  2. Ale smaka mi zrobiłaś ! Szkoda, że nie mam w domu gofrownicy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup sobie:) albo nie! toż to miliony kalorii!

      Usuń

Odwiedzam zawsze blogi osób, które zostawiają i te dobre słowa ale i te złe. Jeżeli koniecznie chcecie mi zostawić namiary na siebie - napiszcie mi wiadomość prywatną, nie spamujcie komentarzy. Wszelkie z linkami i adresami zostaną usunięte.